15.12.2019

Red Dead Redemption 2 – recenze

Od devene

Ať jste milovník westernu nebo jeho pravý opak, oceníte hru Red Dead Redemption. Příjemně překvapí svou napínavostí a zajímavými událostmi.
Ve hře se pohybujete v kůži Artura Morgena, kovboje, který se svou skupinou zlodějů cestuje po státech. Zvláštní na hře je neustále tekoucí děj. Úkoly všeho druhu jsou rozhozené po celé dostupné mapě. Aby Artur společně s jeho gangem uprchl do vysněné Austrálie musí si vydělat dost peněz. Celý gang se tak na tomto snu podílí, a to ne vždy úplně čestně.kovboj a kůň.jpg
Některé úkoly nemůžete dělat sami a musíte požádat své přátele z gangu o pomoc. Například při přepadání vlaků a bank. To ale vystavuje Vás i vaše přátele nebezpečí v podobě mužů zákona.
Skoro po celou dobu hraní jste hledaný muž a věřte nebo ne není vždy lehké se tohoto statusu zbavit. Pokud se tohoto statusu opravdu přejete zbavit, musíte zaplatit na poště výkupné za zločin, anebo se svou skupinou zmizet na nějakou tu dobu. Pokud si myslíte že Artur je pouze nudnou postavou kovboje tak se pletete. Artur sice na začátku hry vypadá chladně, a ne jako největší kamarád ale v postupu hry se mění. Také rozhodnutí, která vyberete ovlivňují vztah jak Artura a jeho skupiny ale také lidí okolo něho. Trošičku nechtěnou částí je že lidé si pamatují Vaše činy ale i Váš obličej. Dále ale rychle vyvoláte povyk ve městě, když vystřelíte, nebo někdo spustí poplach při loupeži. Každé z vašich rozhodnutí má následky. Město divokého západu.jpgCo vás ale jako pravého kovboje doprovází je kůň. Ale pozor musíte se o něho starat, krmit ho a mít. To na něj zapůsobí a bude se více snažit potěšit svého pána. Avšak starost hráče by se neměla upírat pouze k jeho koni ale i k samotnému Arturovy. Musíte ho totiž také krmit a mít. Teď si to neberte špatně, ale péče o hlavního hrdinu se moc ve hrách nevyskytuje.
Hra perfektně popisuje ale i něco nečekaného. Artur není jenom pouhý kovboj, ale je to člověk s tuberkulózou. Musím pochválit to, jak vývojáři popsali život takového člověka. Ano tato hra je neuvěřitelná po všech stránkách. Má pár much, ale ty jsou přehlédnutelné, když si vezmeme celkové hodnocení hry.